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Proyectos Neopixel 4
4A_Neopixel
Empieza por principio y final
//Enciende led, apaga led, enciende siguiente empezando por principio y final, se encuentran en el centro
#include <Adafruit_NeoPixel.h>
#define PIN 6 // input pin Neopixel is attached to
//he canviat de lloc el delay, l´he posat a final de trajecte
#define NUMPIXELS 16 // number of neopixels in strip
Adafruit_NeoPixel pixels = Adafruit_NeoPixel(NUMPIXELS, PIN, NEO_GRB + NEO_KHZ800);
int delayval = 300; // timing delay in milliseconds
int redColor = 0;
int greenColor = 0;
int blueColor = 0;
void setup() {
// Initialize the NeoPixel library.
pixels.begin();
}
void loop() {
setColor();
for (int i=0; i < NUMPIXELS/2; i++) {
// pixels.Color takes RGB values, from 0,0,0 up to 255,255,255
pixels.setPixelColor(i, pixels.Color(redColor, greenColor, blueColor));//comienza del principio
pixels.setPixelColor(NUMPIXELS-1-i, pixels.Color(redColor, greenColor, blueColor));//comienza del final
// This sends the updated pixel color to the hardware.
pixels.show();
// Delay for a period of time (in milliseconds).
delay(delayval);
pixels.setPixelColor(i, pixels.Color(0, 0, 0));//apaga los del principio
pixels.setPixelColor(NUMPIXELS-1-i, pixels.Color(0, 0, 0));//apaga los del final
}
}
// setColor()
// picks random values to set for RGB
void setColor(){
redColor = random(0, 255);
greenColor = random(0,255);
blueColor = random(0, 255);
}
4B_Neopixel.
Origen principio, final y centro.
//Enciende led, apaga led, enciende siguiente empezando por principio y final, se encuentran en el centro
#include <Adafruit_NeoPixel.h>
#define PIN 2 // input pin Neopixel is attached to
#define NUMPIXELS 16 // number of neopixels in strip
Adafruit_NeoPixel pixels = Adafruit_NeoPixel(NUMPIXELS, PIN, NEO_GRB + NEO_KHZ800);
int delayval = 200; // timing delay in milliseconds
int redColor = 0;
int greenColor = 0;
int blueColor = 0;
void setup() {
// Initialize the NeoPixel library.
pixels.begin();
}
void loop() {
setColor();
for (int i=0; i < NUMPIXELS/2; i++) {
// pixels.Color takes RGB values, from 0,0,0 up to 255,255,255
pixels.setPixelColor(i, pixels.Color(redColor, greenColor, blueColor));//comienza del principio
pixels.setPixelColor(NUMPIXELS-1-i, pixels.Color(redColor, greenColor, blueColor));//comienza del final
pixels.setPixelColor(NUMPIXELS/2+i, pixels.Color(redColor, greenColor, blueColor));//comienza desde centro a final
pixels.setPixelColor(NUMPIXELS/2-1-i, pixels.Color(redColor, greenColor, blueColor));//comienza desde centro a principio
// This sends the updated pixel color to the hardware.
pixels.show();
// Delay for a period of time (in milliseconds).
delay(delayval);
pixels.setPixelColor(i, pixels.Color(0, 0, 0));//apaga los del principio
pixels.setPixelColor(NUMPIXELS-1-i, pixels.Color(0, 0, 0));//apaga los del final
pixels.setPixelColor(NUMPIXELS/2+i, pixels.Color(0, 0, 0));//apaga de centro a final
pixels.setPixelColor(NUMPIXELS/2-1-i, pixels.Color(0, 0, 0));//apaga de centro a inicio
}
}
// setColor()
// picks random values to set for RGB
void setColor(){
redColor = random(0, 255);
greenColor = random(0,255);
blueColor = random(0, 255);
}
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